Selasa, November 02, 2010

SMS: Betulkah PAS sifar rasuah?


BERITA GEMPAR:
Betul kah PAS sifar dr rasuah?. Apa dah jadi dgn urusan pengondolan tanah di lojing, sapa beri kuasa kpd Dato' Kenneth Tan utk buat ladang rakyat sdgkan ore asli tertindas, apa kaitan Pok Ya Kayo bekas SO GM dgn tauke2 cina hingga dia kayo rayo. Mcm ner pusat hiburan karoake dan jual arak boleh beroperasi di GM sdgkan NEGERI MEMBANGUN BERSAMA ISLAM. Fikirkan la.
Baca kisah PAS sudah sogok duit kepada orang Asli  untuk undi di blog Gelombang Rakyat sini, ugutan terhadap setinggan di blog Anak Seberang di sini, dan sogokan pengundi luar sebanyak RM250 seorang.

Kisah Dato Kenneth Tan dan lain-lain taukeh akan datang.
 
- Galas untuk BN -

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Rasuah bukan semestinya melibatkan pertukaran di bawah meja, bro. menjanjikan itu dan ini sebagai dorongan untuk mendapatkan sesuatu juga adalah sogokan namanya.

Dalam konteks lebih khusus, kalau janji itu melibatkan sorga dan dibuat semata-mata untuk mendapat sokongan duniawi adalah juga terangkum dalam definisi tumbuk rusuk!

Tanpa Nama berkata...

Hakikatnya dh 20 tahun PAS perintah Kelantan, tiada lagi pemimpinnya yg didapati bersalah di mahkahmah akibat dari rasuah. Ini adalah fakta klu nak dibandingkan dgn UMno yg mana ada yg masih berkuasa walaupun badan disiplinnya sendiri mendapati mrk terlibat dalam rasuah masa pemilihan MT.

Pok Ya bekas SO tu ahli UMno, klu syak dia terlibat rasuah repotlah kat SPRM!!

Tanpa Nama berkata...

puok2 mung gi tanyo ore guchil ... sapo pok ya kayo ... panjang ceritanya!!!