Selasa, Oktober 12, 2010

Ladang Rakyat: Pas Tak Habis-Habis Jual Temberang

Assalamualaikum

Semua tahu Pas pakar menabur janji palsu. Kosong!.

Tapi masih ramai yang terpedaya dengan mulut manis tetapi berbau hanyir pemimpin-pemimpin mereka. Terpedaya dengan sogokan Syurga, bulan, roket.

Mari kita lihat, dalam pilihanraya kecil Galas nanti, apa pula janji meloyakan Pas selain undi Pas masuk Syurga!

Macam syurga neraka itu penjaga pintunya ialah Pas. Tunjuk kertas undi Pas, tiket masuk syurga…kalau tidak dihumbang ke neraka. Masyaallah.

Kerajaan Pas Kelantan janji akan buat Ladang Rakyat, kononnya untuk membantu rakyat. Tapi lihat apa hasilnya. Bukan rakyat dapat nikmat tetapi ia sekadar menutup kerakusan menebang balak! Rakyat dapat HamPaS.

Tanyalah penduduk Galas. Minta Orang Asli tunjukkan bagaimana hutan gondol dikerjakan oleh puak-puak yang memiliki nafu serakah yang rakus.

Apa Orang Asli dapat. Apa rakyat dapat…. Tak habis-habis jual temberang. Cukup-cukuplah tuuu.

Pas berjanji macam ibarat buat mee segera. Semua boleh kalau undi Pas. Tapi Pas lupa, masak mee segera dan buat ladang rakyat tak sama.

Ladang Rakyat tak boleh siap dalam tiga minit. Rakyat tahu Pas banyak gula-gulakan mereka. Banyak buat janji kosong. Sebab itu simbol parti pun bulat…kosong.

Wahai pengundi dan penduduk Galas terutama di Pos Brooke di Lojing, tolong jangan lagi terpedaya dengan lakonan Pas dan rakan gerombolannnya.

Pilih dan undilah kerajaan BN yang terasnya UMNO. Kerajaan yang mendahulukan rakyat, mengutamakan prestasi. Kerajaan Membela Rakyat!.

Haji Z
Kuala Lumpur

Surat dari pembaca, UMNO Online

Tiada ulasan: