Khamis, November 11, 2010

Nik Aziz terdiam bila dikata DAP akan perintah Malaysia


3 November 2010, Nik Aziz telah bertemu secara ruasnya, Mohd Nor Deris (Bekas Pensyarah Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya, bekas AJK PAS Pusat) ketika berkempen di rumah Haji Omar di Galas. 

Dalam pertemuan tersebut, Nik Aziz diminta dan digesa untuk tinggalkan pakatan dengan DAP yang membawa kerugian kepada umat Islam. Nik Aziz tidak mampu untuk menjawab soalan yang bertalu-talu diajukan oleh Mohd Nor Deris.




Nik Aziz akhirnya terdiam dengan asakan daripada Mohd Nor Deris. Ternyata Nik Aziz gagal untuk menafikan bahawa pakatan PAS dengan DAP membawa kepada perpecahan Islam. Sesama Islam dikafirkan tetapi dengan Karpal Singh, Kit Siang dan Guan Eng, PAS boleh berkawan baik sedangkan DAP memusuhi Islam secara nyata.

"Macam mana kita mau kafirkan UMNO, saya (Guan Eng pun kafir juga" pengakuan Guan Eng di hadapan penyokong PAS di Galas pada 3 November 2010 (baca sini). Amat jelas, DAP hanya mempermainkan Islam sahaja. Mendakwa ingin menurut cara Umar Abdul Aziz kononya, namun akhirnya mengakui diri mereka yang sebenar.

Deklarasi Setapak adalah pegangan DAP yang sebenar. Pada 29 Julai 1967, DAP mengadakan satu majlis makan malam sempena ulangtahun DAP yang pertama di Setapak. Dalam jamuan makan malam tersebut, DAP menyatakan deklarasi mahukan ideologi satu negara yang bebas, amalkan cara demokratik tetapi masih berfahaman sosialis, Malaysian Malaysia dan mendesak kesaksamaan dalam ekonomi.

Selagi PAS masih bertanding hanya 60 kerusi parlimen, PAS tidak akan boleh memerintah negara ini bersendirian. PAS terpaksa berpakat dengan DAP yang lebih dominan dalam parlimen.

Ada benarnya kata-kata Mohd Nor Deris bahawa "DAP nak memerintah Malaysia, anak generasi kita nanti jadi anjing DAP". Orang Islam perlu merenung kata-kata ini dengan mendalam. Sebelum nasi menjadi bubur, masih belum terlambat untuk bertindak.

Angin Perubahan

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

best tengok n.ajis kene tibai dpan org ramai & 1 dunia!

SERVE HIM RIGHT!

Tanpa Nama berkata...

tahniah pada ulamak yang amat mulia ustaz mohd nor kerana mempunyai prinsip islam yang hebat...dan bersemangat..idola saya

Mat Awang berkata...

DAP kat Tanah Melayu sebijik macam pokok jerai atau strangler fig.

Suka benar menumpang kat mana mana pokok yang teguh dan rendang.

Pokok parasit bila dah bertapak kukuh pasti pokok tunjang (host) mati dikerjakan nya.

Kau orang kena ingat tu.