Sabtu, November 13, 2010

Kalau tawaf sudah bersorong, Nik Aziz patut undur diri


Gambar di atas adalah antara gambar-gambar ketibaan Menteri Besar Dato Nik Aziz Nik Mat ke Mekah dalam blog Kehidupan Makkah2 sini. Ia menunjukkan Menteri Besar Dato Nik Aziz Nik Mat disorong semasa melakukan tawaf di Makkah.

Kalau mengerjakan tawaf pun Nik Aziz perlu bersorong, ia menunjukkan dia berada dalam keadaan uzur. Seorang yang sudah uzur tidak boleh mentadbir lagi negeri. Sudah masa dia mengundur dan memberi jawatan itu kepada mereka-mereka yang lebih muda, bertenaga dan boleh memberi tumpuan.

Adalah satu kecuaian dan sikap tidak bertanggungjawab untuk dia terus menduduki kerusi Menteri Besar sedangkan diri sudah tidak larat menjalankan kerja.


Nik Aziz pun sudah melewati dan memungkiri janji yang pernah dibuat dahulu. Dia pernah berkata semasa menuntut Tun Dr Mahathir untuk melepaskan jawatan Perdana Menteri bahwa dia akan berundur sebaik Dr Mahathir berundur.

Dr Mahathir dudah berhenti lapan tahun dahulu. Manakala Nik Aziz masih lagi memegang jawatan Menteri Besar dan masih tidak menyuarakan hasrat untuk berhenti. Dr Mahathir pun sudah nasihatkannya supaya berhenti sebelum orang benci. Dia pun mengingatkan baru-baru ini akan janji Nik Aziz yang sudah lapan tahun tidak tertunai.

Kalau dia masih berdegil, ada bagus juga. Rasmi orang Kelantan bila sudah menyampah, dia tidak saja buang orangnya tapi parti yang memerintah sekali.

11 ulasan:

Wanredone berkata...

Itulah akibatnya dulu masa muda-muda lagi kuat pergi disko dan dangdot.... kuat minum todi. bila dah tua macamni..... lemah pulak lutut.... nak tawaf pun susahkan orang. itulah balasan tuhan .....

Tanpa Nama berkata...

adeh...bila org tua ni nak pencen..!

anti bohmau berkata...

salam kub,

itulah janji manismu dari tok gurau pas.

biasala janji, janji, janji...

ni janji terbaru utk kelantan, rakyat akan dapat air bersih 17 tahun lagi!!!

kalau ada anak, dah lepas sekolah dah! masa anak2 membesar, perlukan air nersih, tak ada. bila dah mengaji otakpun berkarat mcm air tu jugak...

pljr2 yg ibubapa dia orang rajin beli penapis air @ air mineral botol besar berpuluh2 botol sepanjang umur anak tu, insyaAllah akan berjaya. tambah2 kalau yg beli air zam-zam...lagi afdhal..

Tanpa Nama berkata...

Sebaik-baiknya hendaklah kita mengukur baju badan sendiri. berapa lama lagikah nik azizi inginmenjadi menteri besar? Apakah dairinya yang dimamah usia ingin terus memegang jawatan politk? Apakah yang beliau laksanakan sepanjang menjadi menteri besar kelantan untuk rakyat kelantan? Kenapa begitu ramai pengangguran di kelantan? kenapa pemimpin islam ini tidak boleh membawa kemajuan kepada negeri kelantan? Apakah masih peerlu rakyat meminum air kotor sehingga 2024? Apabial hati seseorang hamba ALLAH dipenuhi dengan tipu muslihat, dengki, khianat dendan dan iri hati, maka selama itulah nafsunya akan menguasai segala pemiiran ke jalan yang tidak diredhoi. renug-renungkanlah. tiada siapa pun jamin bahawa jaeatan politk boleh samapi tingkat kelangit. fikir-fikirkanlah sendiri demi generasi akan datang.

Tanpa Nama berkata...

tahun 1999, tahun paling banyak fitnah untuk Dr. M. ketika itu haji akhbar. ramai pembesar negara dijemput termasuk bekas PM kita itu. bertiup cerita sama ada di Arafah, kata Dr. M pakai ihram tapi nak pakai kot. di Mekah, kononnya Dr. M tak larat tawaf, oleh itu kena pakai kereta sorong. Sekembali ke Malaysia TV 3 menyiarkan keadaan Dr.M mengerjakan haji. Semua cerita fitnah belaka, beliau tetap ceria dan kuat. SEJAK ITU SAYA BENCIKAN anuar.

Tanpa Nama berkata...

sesiapapun mampu memerintah walaupun dlm keadaan berbaring asalkan dikelilingi pencacai setia membuta tuli...namun pemerintah ni hanya akan jadi mcm pengarah, jika tidak boneka...

Tanpa Nama berkata...

n.ajis jenis org tua kutuk x sedar diri. rumah kate pegi kubor kate mari

Tanpa Nama berkata...

pemimpin umno pun buat haji jugakkk dan buat umrah tapi tak dak pun mempolitikkan ibadah. ini nik aziz dah la nak rembat duit rasuah billboard gi haji....lepas tu mempolitikkan ibadat sendiri utk kepentingan politik sempit... buktinya gambar ni keluar dlm blog nik aziz. boleh dapat pahala ke mcm ni. masuk neraka ada laa...

gambar najib keluar dlm paper tak keluar dlm blog dia. paper lain tu kerja wartawan.

bodo punya nik aziz....

Tanpa Nama berkata...

Harap n.ajis jangan berenti dulu, dia sedang glamour sekaran dengan fatwa dia yang hebat-hebat.

Tanpa Nama berkata...

Inilah balasan Allah kepada hambaNya yang bercakap takbur, mungkir janji, tidak menyayangi saudara seagama, memfitnah, bersekongkol dengan kafir, menghalalkan perkara haram.

Ini baru balasan dunia, belum lagi balasan akhirat.

Semoga PAS dan pengikut2nya insaf, bertaubat sebelum terlambat. Orang2 yang akan masuk neraka dahulu adalah ulama2 seperti ulama PAS.

-art-

Panglima Perang Cyber berkata...

betul 3x

demo ore kelate jugok ko ?