Ahad, Oktober 24, 2010

Jasa Allahyarham Che Hashim perlu PAS hebahkan II

Gambar-gambar berikut adalah gambar Ladang Mentara di Kg Baru Gua Musang, kepunyaan Allahyarham Yahya bin Abdullah.


Tanah seluas dua ekar ini tiba-tiba bertukar hakmilik secara haram kepada bekas ADUN Galas, Allahyarham Che Hashim Sulaima. Rampasan ini tidak dibuat atas apa-apa alasan melainkan bagi kepentingan dirinya sahaja.



Sehingga hari ini, keluarga Allahyarham Yahya bin Abdullah dan penduduk Kampung Baru Gua Musang masih marah terhadap bekas ADUN Galas.

Mahukah PAS dedahkah kisah merampas hak rakyat sebagai jasa Allahyarham Che Hashim yang mahu mereka gunakan sebagai kempen?

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Rasanya puak2 PAS kena hebahkan juga sebab ini melibatkan maruah mrk yakni parti yang mendukung agama sebagai teras perjuangan.

bRAVEhEART berkata...

Salam Bro, masukkan sekali blog saya 'bERANIKAN hATI' dalam linklist. tq

Tanpa Nama berkata...

bongkar dan bongkar...
adeh..pening kepala nik ajis lepas..asyik kena serang je.(CELAKO.CELAKO.CELAKO..).kali ni puak pakatan plak yg kena serang...bab kata najib,,kita dah tak boleh bertahan dgn puak2 ni,,masa kita utk menyerang,,!!!

ANAK MUDA KINI

Tanpa Nama berkata...

Boleh percaya ke ni? Takat tunjuk gambar sapa2 pun boleh bro. Bukannya apa kut2 mcm tuduhan khalwat, adakah buat tuduhan khalwat dgn mak sendiri, nak cover line cakap bukan tuduhan tp bertanya, org mcm ni pun ada dlm UBN memalukan pieem je.

Tanpa Nama berkata...

hahaha...berani keee...?
hingga kini berapa kutipan duit sumbangan ahli PAS utk masjid RUSILA tak pernah di hebahkan....?
Masssyukkkk jeee..kuar tak tauuu..

Tanpa Nama berkata...

Ini berita dari pihak dalaman yang saya terima

Bekas ADUN Galas dan Bekas ADUN Manek Urai sebenarnya antara ADUN PAS kelantan yg merampas dan menginiayai rakyat miskin Kelantan. Satu lagi ialah ADUN Melur yg dosanya merampas markas tahfiz Quran mudir masjid yg pro UMNO-atas dosanya maka telah didoakan oelh tok wali/guru pondok Kelantan tu sebab tak boleh mengerjakan ibadah haji dgn sempurna tahun lepas-muntah darah dan berehat di Mina tak boleh masuk Makkah

Bekas ADUN Manek Urai pula dosanya kerana menganggu laporan polis dan mengungut utk ambil tindakan bila seorang mured bawah umur dirogol oleh anggota keluarga-sebab itu didoakan tok wali/guru pondok da akhirnya mati kanser

Bekas ADUN Galas ini diberitakan ambil tanah penduduk-ini kelakuan biasa ADUN PAS di Kelantan,selain kawen dan cerai macam ganti pakaian

Kerana itu juga dia didoakan bala oleh tok wali/guru pondok

Rawatan RM 200,000 di China itu setahu saya-lihat catatan di wall diskusi Nik Aziz sendiri - dibuat setelah rawatan dgn tok sami Budha di Thailand gagal

Inilah dia membangun bersama "Islam" Wahhabi di Kelantan-sebab mereka percaya kepada kuasa yg lain selain Allah

Sila tanya orang tempatan yg tahu bahawa banyak ADUN dan org besar PAS yg dok rawat di Thailand oleh Tok Sami Buddha sebab mereka tak mahu percaya tok wali /tok guru pondok

P/S Rajin rajin baca catatan diskusi di wall diskusi Nik Aziz Nik Mat sendiri mengenai "Kenapa isteri sah dipaksa cerai dan kenapa mangsa sumbang mahram dan laporan polisnya tak diambil tindakan" (perbincangan awal dan pertengahan)

Banyak rahsia kepincangan moral PAS yg boleh diketahui disitu

Tanpa Nama berkata...

ntah mane2 gambar ntah yg ko amik pastu ko kate ni tanah yang diambik oleh bekas adun pas.

Lu orang ni blogger umno nk menipu pun agak2 la. kalau tgk gambar tanah tu penuh dgn semak samun, dan sebelah bukit batu kapur. orang bodoh mane yg nk amik tanah yg tak strategik mcm tu.

hahahha... ntah2 gambar tanah seblah batu caves pastu claim tu gambar tanah yg diambik oleh bekas adun pas.

UMNO LAKNAT MCM CELAKE.
PEGI MAMPUS SAMA UMNO DAN BLOGGER2 BODOH NYER

Tanpa Nama berkata...

Para pembaca yg dihormati sekalian, perkenalkan ( ayat dibawah ) inilah nilai murni yang dipupuk dalam jiwa pembangkang.

"ntah mane2 gambar ntah yg ko amik pastu ko kate ni tanah yang diambik oleh bekas adun pas.

Lu orang ni blogger umno nk menipu pun agak2 la. kalau tgk gambar tanah tu penuh dgn semak samun, dan sebelah bukit batu kapur. orang bodoh mane yg nk amik tanah yg tak strategik mcm tu.

hahahha... ntah2 gambar tanah seblah batu caves pastu claim tu gambar tanah yg diambik oleh bekas adun pas.

UMNO LAKNAT MCM CELAKE.
PEGI MAMPUS SAMA UMNO DAN BLOGGER2 BODOH NYER"

sesuai dengan slogan mereka islam for all....

ikhlas,

Jemaah PAS yang hampa

Tanpa Nama berkata...

Kalau nk berpolitik x letak nama Islam kat nama parti x boleh ke? Sbb x nampak mcm org Islampun..... :-(

Tanpa Nama berkata...

Islam adalah cara hidup yg merangkumi semua kegiatan hambaNya sehingga nak bersama isteri pun Islam ada caranya. Kita kena ingat segala tindak tanduk kita adalah ehsan dari Allah swt yg patut kita syukuri kurnianNya. Nak pilih pemerintah pun kita mesti ikut ajaran Islam krn bila sesuatu parti telah dipilih jika tidak memerintah ikut cara yg dibenar syarak maka kita yg memilih pun akan turut disoal di akhirat kelak.
Tapi benda ni kita ambil ringan krn 'tak ada lg org mati hidup semula menceritakan azab yg mrk alami masa dialam kubur'.
Fikir2kan.

Tanpa Nama berkata...

sebelah batu kapur takder nilai? bro batu kapur tu boleh buat simen, buat batu hardcore...banyak mende boleh buat bro....

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum....Yahya bin Abdullah tu arwah ayah saya,ayah saya tak pernah ada dendam dgn cik hashim,tanah yang dipertikaikan tu adalah tanah tanpa geran,yang terletak antara tanah arwah cik hashim dgn tanah nenek saya saadiah binti daud...(boleh check geran di pejabat tanah).tanah tu sebenar jadi rebutan penduduk kat situ,memang bapa saya yang usahakan tanah tu dulu,tapi selepas berlaku sedikit kekalutan tanah tanpa geran itu berpindah milik,tapi sebelum bapa saya meninggal hal tanah tu telah diselesaikan dan tuk pengetahuan semua,cik hashim lah salah seorang yang ambil berat masa bapa saya sakit,dia datang bersama ahli pas yang lain untuk buat sembahyang hajat,tapi malam tu bapa saya yang meniggal dunia pada malam tu...dari sembahyang hajat jadi sembahyang jenazah... yang tahu hal tanah ni hanya seorang jer,tanah dia pun sebelah tanah yang dipertikaikan ni..semoga Allah bukan hati dia dan dia dapat pergi ketanah suci tahun ni dgn hati yang tenang....kepada sesiapa yang berkaitan degan artikal ni tolong tarik balik,kami sekeluarga tak mahu nama bapa kami jadi bahan politik.

Tanpa Nama berkata...

Bro, bagi la nama. Macam ni sapa2 pun bole mengaku. Kenapa pakai tanpa nama. Kalu ada orang yang kenal bro mesti diorang backing punya. Kalu betul cerita ni fitnah.

Tanpa Nama berkata...

Ni Bole saman fitnah ni. Claim la juta2 macam anwar.... kaya bro.

Tanpa Nama berkata...

hancurkan UMNO

aku ahli UMNO berkata...

heheh..bila nak pilihanraya UMNO buat fitnah!!!